Rynek e-commerce już od dłuższego czasu rozwija się dynamicznie – zainteresowanie sprzedażą internetową jest coraz większe. Internetowa sprzedaż wiąże się z koniecznością zastosowania odpowiednich opakowań – te poza tym, że zabezpieczając przedmiot wysyłki, coraz częściej stanowią również nośnik reklamowy. Jakie opakowania w e-commerce będą się sprawdzały najlepiej?
Dobór odpowiedniego opakowania do produktu
Wiele osób myśl, że dostarczenie przesyłki klientowi to zadanie bardzo proste – wystarczy tylko zapakować i nadać. W rzeczywistości jest to nieco bardziej skomplikowany proces, tym bardziej że współczesny konsument ma spore wymagania dotyczące jakości usług w e-commerece. Dlatego firmy działające w branży muszą już dbać nie tylko o jakość produktu. Istotne znaczenie ma też pakowanie i mądre zastosowanie wypełnienia – tak by towar wewnątrz opakowania był dobrze zabezpieczony, ale paczka nie przybrała irytująco dużych, nieporęcznych rozmiarów. Dodatkowo ważne jest to, by wybrane do pakowania opakowania były wysokiej jakości (aby nie ulegały łatwo zniszczeniu w czasie transportu) i poprawnie złożone.
Opakowania dla e-commerce swoją wielością powinny być dobrane do zawartości – dlatego też firmy działające w tej branży powinny mieć na swoim stanie przynajmniej kilka rozmiarów pudełek czy kopert, które z łatwością będzie można dopasować do wielkości zamówienia.
Im cięższy i bardziej podatny na uszkodzenia przedmiot, tym zabezpieczenie opakowania powinno być odpowiednio lepsze.
Z czego wykonuje się opakowania stosowane w e-commerce?
Opakowania dla e-commerce mogą być wykonywane z bardzo różnych materiałów, jednak firmy działające w tej branży zdecydowanie najczęściej sięgają po kartony. Wbrew pozorom są to dość solidne opakowania (szczególnie w przypadku zastosowania dodatkowych wzmocnień), dzięki czemu przewożony w nich towar jest dość dobrze zabezpieczony. Firmy działające w branży niejednokrotnie już udowodniły, że opakowania dla e-commerce wcale nie muszą być nieestetyczne, nijakie. Wręcz przeciwnie wielu przedsiębiorców działających online przykłada sporą wagę do tego, jak zapakowana jest przesyłka trafiająca do klienta. Dla znacznej części z nich pudełko wysyłkowe stanowi dodatkową powierzchnię reklamową, którą bardzo chętnie wykorzystują.
Jakie opakowania e-commerce będą się sprawdzały najlepiej?
Dobre opakowania e-commerce przede wszystkim powinny być idealnie dopasowane do zawartości przesyłki. To bardzo ważne dla bezpieczeństwa produktów w czasie transportu. Warto również pamiętać o tym, że dobór zbyt dużego opakowania w stosunku do jego zawartości jest nieopłacalne – większe paczki więcej kosztują. Ponadto opakowania muszą być wysokiej jakości, odporne na uszkodzenia, do których może dojść w czasie transportu. Dobór opakowania ma duży wpływ na satysfakcję klienta – jest niemal tak samo ważny, jak jakość produktu umieszczonego w kartonie.